دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره)

حوزه/ آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با حضور علما، فضلا، پژوهشگران و طلاب جوان حوزه‌های علمیه در قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با حضور علما، فضلا، محققان، پژوهشگران و طلاب جوان حوزه‌های علمیه امروز پنجشنبه سوم آبان ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم آغاز شد.

سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور از مهمترین برنامه های اختتامیه جشنواره علامه حلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی، دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) در این مراسم به ارائه گزارشی از فرایند جشنواره و آیین اختتامیه پرداخت و گفت: در پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) از سوی ۷۹۷۵ نفر از طلاب جوان خواهر و برادر سراسر کشور، تعداد ۱۰۷۷۸ اثر پژوهشی در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه به دبیرخانه‌های استانی جشنواره واصل شده است.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) عنوان کرد: آثار دریافتی، ابتدا در مرحله مدرسه‌ای ارزیابی شده و آثار برتر مدارس به مرحله استانی جشنواره راه یافتند. با ارزیابی مجدد آثار در این مرحله، تعداد ۷۹۴ اثر به عنوان آثار برتر دبیرخانه‌های استانی جشنواره، ضمن تقدیر در استان مربوطه، جهت رقابت در مرحله کشوری، به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه هر یک از این ۷۹۴ اثر توسط حداقل سه نفر از اعضای گروه‌های علمی مربوط به صورت جداگانه مورد ارزیابی اجماعی قرار گرفته است، افزود: برآیند نظر گروه، در جلسات حضوری، مبنای راهیابی اثر مربوط به ارزیابی تفصیلی یا توقف در مرحله ارزیابی اجماعی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی با اشاره به اینکه از دوره گذشته جشنواره، برای نخستین بار جشنواره آثار پژوهشی اساتید حوزه‌های علمیه نیز در کنار جشنواره علامه حلی (ره) در این دبیرخانه جشنواره راه‌اندازی شد، افزود: امسال آثار علمی اساتید خواهر و برادر حوزه‌های علمیه برای دومین سال پیاپی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مازنی گفت: نتیجه برگزاری ۳۴ جلسه جمع‌بندی گروه‌های علمی، راهیابی تعداد ۱۶۵ اثر در جشنواره علامه حلی (ره) و ۱۲۹ اثر در جشنواره اساتید، به ارزیابی تفصیلی بود که نهایتا با تصویب شورای علمی جشنواره، تعداد ۴۴ اثر به عنوان آثار برگزیده پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با ۲۷ اثر به عنوان برگزیده‌ی دومین جشنواره اساتید حوزه‌های علمیه شناخته شدند.

در این مراسم از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان و اساتید حوزه‌های علمیه تقدیر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha